Lediga jobb som Administrativ assistent i Mellerud

Se lediga jobb som Administrativ assistent i Mellerud. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Mellerud som finns hos arbetsgivaren.

Skoladministratör

Vad kul att du är intresserad av oss! Melleruds kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats genom att värna om en god arbetsmiljö med hög delaktighet. Vår organisation bygger på öppenhet, ärlighet och integritet. För oss är trygg välfärd för alla generationer och omtanke för varandra två viktiga grundpelare. Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna, våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare v... Visa mer
Vad kul att du är intresserad av oss!


Melleruds kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats genom att värna om en god arbetsmiljö med hög delaktighet. Vår organisation bygger på öppenhet, ärlighet och integritet. För oss är trygg välfärd för alla generationer och omtanke för varandra två viktiga grundpelare.


Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna, våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare verkligen kan göra skillnad med ditt engagemang.


Om verksamheten

Melleruds södra består av Markusgårdens förskola, Öppna förskolan och Fagelidsskolan som är en F-3 skola med fritidshem.


Arbetsuppgifter


Som administratör kommer du att utgöra en viktig servicefunktion och arbeta med det administrativa stödet i nära samarbete med rektor och övrig personal. Du ingår i ett nätverk med flera skoladninistratörer i Melleruds kommun. Arbetsuppgifterna skiftar i komplexitet, vilket betyder att du kan förvänta dig att arbeta både med betydande utmaningar och med dagliga rutinärenden.


Du kommer bland annat att arbeta med:



• Personaladministrativa arbetsuppgifter – skapa anställningsunderlag, registrera/kontrollera schema, kontrollera frånvaroärenden m.m.
• Ekonomiadministration – kontering leverantörsfakturor, förbereda underlag och göra inköp.
• Diverse bokningar, diarieförning, beställningar och posthantering.


Kvalifikationer


Vi söker dig som är possitiv, självgående och serviceinriktad. Du ska ha mycket god förmåga att arbeta med verksamhetsstödjande IT-system inom personal-, faktura- och personuppgiftshantering samt kunna formulera dig enkelt i skrift och tal. Du är en god organisatör och är noggrann i ditt arbete, du har god planeringsförmåga och optimerar din vardag för att ha god framförhållning. Du bör kunna ta egna initiativ och ha stor flexibilitet i ditt arbete. För dig är likabehandling en självklarhet och du har ett gott bemötande gentemot såväl kollegor som externa kontakter.



• Du har 3-5 års erfarenhet av arbete med skol- eller förskoleadministration.
• Mycket goda IT-kunskaper, meriterande är Procapita, Skola 24, Medvind, Xledger ekonomiprogram, Arena budget och Officepaketet.


Övrig information


För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Melleruds kommun tillämpar tobaksfri arbetstid. Urval och intervjuarbete kan komma att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. Vid behov kan provanställning komma att tillämpas. I Melleruds kommun tillämpas individuell lönesättning, ange därav löneanspråk i din ansökan.




För oss är det viktigt att ta vara på mångfalden och bemöta människor med respekt oavsett ålder, kön, religion eller etnisk bakgrund. Som arbetsgivare är vi alltid öppna för att tillvarata nya kompetenser.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Administration at Bohusläns taxi ab

Job Responsibilities: 1. Handling administrative tasks such as answering phone calls, emails, and managing files Providing assistance to drivers and assisting in managing their schedules 2. Taking care of financial tasks such as managing invoices, payments, and expenses 3. Assisting in managing the company's social media accounts 4. Providing a high level of customer service to passengers and drivers About Bohusläns taxi ab: Bohusläns taxi ab is a lead... Visa mer
Job Responsibilities:


1. Handling administrative tasks such as answering phone calls, emails, and managing files
Providing assistance to drivers and assisting in managing their schedules
2. Taking care of financial tasks such as managing invoices, payments, and expenses
3. Assisting in managing the company's social media accounts
4. Providing a high level of customer service to passengers and drivers


About Bohusläns taxi ab:
Bohusläns taxi ab is a leading taxi company in the region, offering reliable and efficient transportation services to customers in Sweden and beyond. We pride ourselves on delivering exceptional customer service and operating a fleet of well-maintained vehicles. As a member of our team, you will have the opportunity to work with a dedicated and experienced team that is committed to providing the best possible service to our customers.


If you are passionate about providing excellent customer service, have administration skills, we encourage you to apply for this position at Bohusläns taxi ab. Please send your CV and a cover letter to the email address .


We look forward to hearing from you!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Skoladministratör till Vuxenutbildningen

Om arbetsplatsen: Vuxenutbildningen i Mellerud finns på Parkgatan 8 i Mellerud i fräscha lokaler. I en inspirerande lärmiljö arbetar vi tillsammans för att utbilda våra studerande. Vuxenutbildningen i Mellerud organiserar utbildning på grundläggande och gymnasial nivå, yrkesutbildning för vuxna, särskild utbildning för vuxna samt svenska för invandrare, SFI. Vuxenutbildningen har totalt närmare 200 studerande med många olika riktningar. På arbetsplatsen... Visa mer
Om arbetsplatsen:
Vuxenutbildningen i Mellerud finns på Parkgatan 8 i Mellerud i fräscha lokaler. I en inspirerande lärmiljö arbetar vi tillsammans för att utbilda våra studerande. Vuxenutbildningen i Mellerud organiserar utbildning på grundläggande och gymnasial nivå, yrkesutbildning för vuxna, särskild utbildning för vuxna samt svenska för invandrare, SFI.
Vuxenutbildningen har totalt närmare 200 studerande med många olika riktningar.
På arbetsplatsen jobbar du i team med två övriga administratörer.
Arbetsuppgifter:
Kurs- och elevregistrering, betygshantering, statistik och närvarorapportering. Allmänna kontorsgöromål, service mot studerande, medarbetare och externa parter. Förbereda och bistå rektor och SYV med information och underlag. Fakturering och viss ekonomiuppföljning ingår. Ge IT-stöd åt medarbetare och studerande.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som är en erfaren administratör med minst 4–5 års erfarenhet av skol/utbildningsadministration, gärna inom vuxenutbildning. Krav är minst gymnasieutbildning, gärna inom administration. Du behöver ha mycket goda och aktuella kunskaper i vanligt förekommande programvaror. Kunskaper i Procapita är meriterande. Du förväntas ha bred IT-kompetens. Förmåga att både noggrant och flexibelt hantera många olika uppgifter är viktig. God samarbetsförmåga och serviceanda är betydelsefulla egenskaper med stor vikt hos den vi söker.
Arbetstid:
Dagtid. Tillsvidare 50–75%. Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut tas.
Provanställning kan förekomma.
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.
Lön: Månadslön. Individuell lönesättning.
Vi undanber oss vänligen, men bestämt, direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag, samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vi är en tobaksfri arbetsplats.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Melleruds kommun söker administratör till Samhällsbyggnadsförvaltningen

Vi söker dig som vill jobba som administratör inom Samhällsbyggnadsförvaltningen och vara med och utveckla Melleruds kommun. Samhällsbyggnadsförvaltningen i Mellerud består av åtta enheter: Administration, VA, Fastighet, Fjärrvärme, Gata-Park, Renhållning, Serviceenheten samt plan & bygg. I en mindre kommun är avstånden mellan verksamheterna mindre och vi arbetar alltid för ett nära samarbete i alla riktningar. Arbetsuppgifter Som administratör kommer di... Visa mer
Vi söker dig som vill jobba som administratör inom Samhällsbyggnadsförvaltningen och vara med och utveckla Melleruds kommun. Samhällsbyggnadsförvaltningen i Mellerud består av åtta enheter: Administration, VA, Fastighet, Fjärrvärme, Gata-Park, Renhållning, Serviceenheten samt plan & bygg. I en mindre kommun är avstånden mellan verksamheterna mindre och vi arbetar alltid för ett nära samarbete i alla riktningar.
Arbetsuppgifter
Som administratör kommer dina arbetsuppgifter att ha en vid bredd och innefatta bland annat registrering och uppföljning av vårt diariesystem, vägbidrag, informationsbrev, protokollskrivning, personaladministration mm. På samhällsbyggnadsförvaltningen kommer du att vara anställd direkt under samhällsbyggnadschef och ha ett nära samarbete med våra enhetschefer, handläggare och ekonomer. Du kommer att ha mycket kontakt med andra kommunala enheter samt kommunens invånare.
Vem är du?
Vi söker dig som har utbildning eller erfarenhet av administrativt arbete. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från kommunal verksamhet med uppgifter som kontering, offertförfrågningar, personaladministration samt hyres och arrendeavtal. Det är viktigt att du kan uppvisa mycket god dokumenterad datavana i, exempelvis Office 365. Dokumenterad vana från ekonomisystem är meriterande. Vi värdesätter att du har god förmåga att arbeta med helhetsperspektiv och service. Som person är du lösningsfokuserad och har en god förmåga att själv ta till dig ny kunskap samt att använda dig av den för att lösa oförutsedda uppgifter. Du har lätt för att själv planera och prioritera dina arbetsuppgifter. Du gillar när det är olika sysslor och du kan lätt skifta fokus om det behövs. Det är viktigt att du behärskar det svenska språket flytande i såväl tal som skrift samt innehar bilkörkort.
Tjänsten är ett vikariat då vår nuvarande medarbetare ska vara föräldraledig.
Välkommen med din ansökan, CV och personliga brev till e-post [email protected]
Märk ansökan med; Administratör 2022.
Anställningsformer: Tidsbegränsad anställning
Anställningens omfattning: 100%
Tillträde: 2022-05-02 och min. 12 månader framåt
Lön: Individuell lönesättning, ange löneanspråk.
Kontakt: Magnus Olsson, Samhällsbyggnadschef 0530–18172
Mail: [email protected]
Facklig företrädare: Nås via kommunens växel, 0530–18000
Sista ansökningsdag: 2022-03-02 Visa mindre

Ekonom/administratör sökes till Örs Cementgjuteri!

Företagsinformation Örs Cementgjuteri grundades 1927 och produktionen bestod inledningsvis av betongtakpannor och cementsten. Under 1950-talet inleddes produktion av betongrör då jordbrukets behov var stort. På senare år har utvecklingen gått mot en ökad tillverkning av prefabricerade byggelement som i dagsläget utgör större delen av produktionen. Örs Cementgjuteri ägs sedan 2020 av Ulricehamns Betong AB (UBAB) och drivs som ett separat dotterbolag. I konc... Visa mer
Företagsinformation
Örs Cementgjuteri grundades 1927 och produktionen bestod inledningsvis av betongtakpannor och cementsten. Under 1950-talet inleddes produktion av betongrör då jordbrukets behov var stort. På senare år har utvecklingen gått mot en ökad tillverkning av prefabricerade byggelement som i dagsläget utgör större delen av produktionen. Örs Cementgjuteri ägs sedan 2020 av Ulricehamns Betong AB (UBAB) och drivs som ett separat dotterbolag. I koncernen ingår även dotterbolaget Dala Cement. Företaget är beläget i Melleruds kommun. I vår fabrik tillverkas bland annat väggelement, balkongplattor, loftgångar, sockelelement och stödmurselement. Vi eftersträvar att vara flexibla och erbjuder såväl standardprodukter som speciallösningar

Tjänstebeskrivning
I rollen som administratör hos Örs Cementgjuteri stöttar du i ekonomifrågor till både chefer och projektledare och arbetar med ekonomiuppföljning. I din roll har du stor variation i din vardag. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är administration av kund- och leverantörsreskontra, löpande avstämningar och kontrollera, hantera in- och utbetalningar samt hantera personaladministration mm. Dagligen kommer du ansvara för verksamheten genom att rapportera eventuella avvikelser och följa upp ärenden i samråd med ansvariga. Där din förmåga att strukturera och hantera information på ett självgående sätt kommer väl till pass.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning och tidigare erfarenhet av ekonomi och administration. Du har god förståelse för siffror, förstår sammanhang och drivs av analys- samt förbättringsarbete. Vi ser att du är en engagerad, självständig och driven person för att lyckas i rollen som ekonom/administratör på Örs Cementgjuteri. Arbetstempot kan stundtals vara högt och därför ser vi också att du är strukturerad, noggrann och flexibel i ditt arbete. Du tar egna initiativ samt planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare ser vi att din samarbetsförmåga är god då arbetet innefattar många olika kontakter. Att du uttrycker dig väl på svenska i såväl tal som skrift är ett krav, likaså goda kunskaper och erfarenheter av Office-paketet, främst Excel.

Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringskonsult Sandra Törnqvist tel 0707-858414. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!

Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 6 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt. Visa mindre

Administratör till vuxenutbildningen

Om arbetsplatsen: Vuxenutbildningen i Mellerud finns på Parkgatan 8 i Mellerud i fräscha lokaler. I en inspirerande lärmiljö arbetar vi tillsammans för att utbilda våra studerande. Vuxenutbildningen i Mellerud organiserar utbildning på grundläggande och gymnasial nivå. Yrkesutbildning för vuxna, särskild utbildning för vuxna samt svenska för invandrare, SFI. Vuxenutbildningen har totalt närmare 200 studerande med många olika riktningar. På arbetsplatsen... Visa mer
Om arbetsplatsen:
Vuxenutbildningen i Mellerud finns på Parkgatan 8 i Mellerud i fräscha lokaler.
I en inspirerande lärmiljö arbetar vi tillsammans för att utbilda våra studerande. Vuxenutbildningen i Mellerud organiserar utbildning på grundläggande och gymnasial nivå. Yrkesutbildning för vuxna, särskild utbildning för vuxna samt svenska för invandrare, SFI. Vuxenutbildningen har totalt närmare 200 studerande med många olika riktningar.
På arbetsplatsen jobbar du i team med två övriga administratörer.
Arbetsuppgifter:
Kurs- och elevregistrering, betygshantering, statistik och närvarorapportering, allmänna kontorsgöromål, service mot studerande, medarbetare och externa parter.
Förbereda och bistå rektor och SYV med information och underlag. Viss ekonomiuppföljning kan ingå.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som är en erfaren administratör med minst 4–5 års erfarenhet av skol/ utbildningsadministration eller annat liknande område. Krav är minst gymnasieutbildning, gärna inom administration. Du behöver ha mycket goda och aktuella kunskaper i vanligt förekommande programvaror. Kunskaper i Procapita är meriterande. Förmåga att både noggrant och flexibelt hantera många olika uppgifter är viktig. God samarbetsförmåga och serviceanda är betydelsefulla egenskaper hos den vi söker.
Arbetstid: Dagtid, tillsvidare 50–75%. Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut tas. Provanställning kan förekomma.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Lön: Månadslön. Individuell lönesättning.
Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som sänds till Melleruds kommun, Kultur och utbildning, 464 80 Mellerud.
Vi undanber oss vänligen, men bestämt, direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag, samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Melleruds kommun söker administratör till Samhällsbyggnadsförvaltningen

Vi söker dig som vill jobba som administratör inom Samhällsbyggnadsförvaltningen och vara med och utveckla Melleruds kommun. Samhällsbyggnadsförvaltningen i Mellerud består av sju enheter: Administration, VA, Fastighet, Fjärrvärme, Gata-Park, Renhållning samt Serviceenheten. I en mindre kommun är avstånden mellan verksamheterna mindre och vi arbetar alltid för ett nära samarbete i alla riktningar. Arbetsuppgifter Som administratör kommer dina arbetsuppgi... Visa mer
Vi söker dig som vill jobba som administratör inom Samhällsbyggnadsförvaltningen och vara med och utveckla Melleruds kommun. Samhällsbyggnadsförvaltningen i Mellerud består av sju enheter: Administration, VA, Fastighet, Fjärrvärme, Gata-Park, Renhållning samt Serviceenheten. I en mindre kommun är avstånden mellan verksamheterna mindre och vi arbetar alltid för ett nära samarbete i alla riktningar.


Arbetsuppgifter
Som administratör kommer dina arbetsuppgifter att ha en vid bredd och innefatta bland annat registrering och uppföljning av vårt diariesystem, vägbidrag, informationsbrev, protokollskrivning, personaladministration mm. På samhällsbyggnadsförvaltningen kommer du att vara anställd direkt under samhällsbyggnadschef och ha ett nära samarbete med våra enhetschefer, handläggare och ekonomer. Du kommer att ha mycket kontakt med andra kommunala enheter samt kommunens invånare.

Vem är du?
Vi söker dig som har utbildning eller erfarenhet av administrativt arbete. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från kommunal verksamhet med uppgifter som kontering, offertförfrågningar, personaladministration samt hyres och arrendeavtal. Det är viktigt att du kan uppvisa mycket god dokumenterad datavana i, exempelvis Office 365. Dokumenterad vana från ekonomisystem är meriterande. Vi värdesätter att du har god förmåga att arbeta med helhetsperspektiv och service.
Som person är du lösningsfokuserad och har en god förmåga att själv ta till dig ny kunskap samt att använda dig av den för att lösa oförutsedda uppgifter. Du har lätt för att själv planera och prioritera dina arbetsuppgifter. Du gillar när det är olika sysslor och du kan lätt skifta fokus om det behövs.
Det är viktigt att du behärskar det svenska språket flytande i såväl tal som skrift samt innehar bilkörkort.

Vad kan vi erbjuda dig?
Kommunen är i ett expansivt läge där många investeringsprojekt pågår eller är på väg att startas upp. Därför behöver förvaltningen stärka upp sin organisation för att klara den ökande arbetsbelastning som detta innebär. Rollen som administratör är en viktig pusselbit och med en konstruktiv och positiv hållning så kan du vara med och forma vardagen för dig och dina kollegor.

Välkommen med din ansökan, CV och personliga brev till e-post [email protected]
Märk ansökan med; Administratör 2020.

Provanställning kan komma att tillämpas.

Anställningsformer: Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning: 100%
Lön: Individuell lönesättning, ange löneanspråk.
Kontakt: Magnus Olsson, Samhällsbyggnadschef
Telefon: 0530–18172
Mail: [email protected]
Facklig företrädare: Nås via kommunens växel, 0530–18000
Sista ansökningsdag: 2020-09-30 Visa mindre

Skoladministratör

Enheten består av Karolinerskolan förskoleklass till årskurs 6 samt förskolan Kroppefjäll. Kvalifikationer Du som söker behöver ha vana av att arbeta med administrativa uppgifter och ha goda datakunskaper då du dagligen kommer att hantera olika system såsom, procapita, eCompanion, Xledger etc. Du behöver också vara kunnig i Excel och Word. Vi söker dig som är positiv och flexibel, ansvarstagande och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du behöver ku... Visa mer
Enheten består av Karolinerskolan förskoleklass till årskurs 6 samt förskolan Kroppefjäll.
Kvalifikationer
Du som söker behöver ha vana av att arbeta med administrativa uppgifter och ha goda datakunskaper då du dagligen kommer att hantera olika system såsom, procapita, eCompanion, Xledger etc.
Du behöver också vara kunnig i Excel och Word. Vi söker dig som är positiv och flexibel, ansvarstagande och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du behöver kunna arbeta självständigt men också ha lätt att samverka med andra. Vikariesättning är en viktig del av dina arbetsuppgifter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Tillträdesdag/varaktighet/omfattning
Tillträde 1 januari 2022 eller enligt överenskommelse, tillsvidare. Provanställning 6 mån kan komma att tillämpas.
Lön
Månadslön. Individuell lönesättning. Ange löneanspråk
Ansökan
Ansökan med personligt brev och CV skickas till Melleruds kommun.
Vi undanber oss vänligen, men bestämt, direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag, samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vi är en tobaksfri arbetsplats.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Assistent till bankens ledning

Dalslands Sparbank söker nu en medarbetare i rollen som assistent till bankens ledning. Du kommer att tillhöra enheten Affärsstöd och blir en del av ett team på 18 personer med placering i Mellerud. Vi söker dig som är flexibel och har lätt för att anpassa dig till nya och varierande arbetsuppgifter. Du rapporterar till chefen för Affärsstöd. I rollen som assistent hos oss erbjuds du en bred och varierad roll, där uppgifterna kan växla över tid. Fokus ligg... Visa mer
Dalslands Sparbank söker nu en medarbetare i rollen som assistent till bankens ledning. Du kommer att tillhöra enheten Affärsstöd och blir en del av ett team på 18 personer med placering i Mellerud. Vi söker dig som är flexibel och har lätt för att anpassa dig till nya och varierande arbetsuppgifter. Du rapporterar till chefen för Affärsstöd.
I rollen som assistent hos oss erbjuds du en bred och varierad roll, där uppgifterna kan växla över tid. Fokus ligger på att bistå med administrativ support i en mängd olika frågor och uppdrag. Det kan handla om att ta fram och skriva underlag, förbereda presentationsmaterial, skriva protokoll och rapporter samt ansvara för mötesbokningar med tillhörande arrangemang.
Som medarbetare i Dalslands Sparbank är du självklart med och bidrar till vår vision ”Tillsammans utvecklar vi Dalsland”.
För att lyckas i rollen som assistent söker vi dig som har erfarenhet från administration och service samt har en god förmåga att återge mötesdiskussioner skriftligen på svenska. Plus är om du tidigare jobbat med dokumenthantering och protokollskrivning. Vidare har du goda IT-kunskaper som du vill fördjupa och vidareutveckla med bankens kontinuerliga digitalisering och krav på förnyad kunskap.
Som person är du kommunikativ, prestigelös och lösningsfokuserad. Rollen kräver ett högt engagemang och en förmåga att skapa förtroende och anpassa varje situation så att bästa kvalité ges i mötet. Eftersom du kommer att arbeta med sekretessbelagd information är en hög grad av personlig integritet nödvändig. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi förväntar oss att du som söker är en positiv person som gläds både åt egna och kollegornas framgångar. Visa mindre

Administratör till Socialförvaltningen

Nu behöver vi på Administrativa enheten en ny kollega till vår engagerade arbetsgrupp. Är du intresserad av ett administrativt arbete där du får bidra till vårt viktiga uppdrag med att bemanna Socialförvaltningens enheter? Då kan detta vara ett arbete för dig! Vi arbetar på ett professionellt och serviceinriktat sätt, vi värnar om våra medarbetare och medborgare. Som administratör på Socialförvaltningens administrativa enhet erbjuds du ett flexibelt jobb m... Visa mer
Nu behöver vi på Administrativa enheten en ny kollega till vår engagerade arbetsgrupp. Är du intresserad av ett administrativt arbete där du får bidra till vårt viktiga uppdrag med att bemanna Socialförvaltningens enheter? Då kan detta vara ett arbete för dig! Vi arbetar på ett professionellt och serviceinriktat sätt, vi värnar om våra medarbetare och medborgare. Som administratör på Socialförvaltningens administrativa enhet erbjuds du ett flexibelt jobb med stor variation. Socialförvaltningen är organiserad i tre sektorer samt en administrativ enhet. Vi arbetar på ett professionellt och serviceinriktat sätt, där vi värnar om våra medarbetare och medborgare.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innebär främst att arbeta med bemanningsplanering där du kommer att boka vikarier i systemet Medvind. Arbetet består av många olika administrativa sysslor, så som personaladministration, ekonomiadministration samt löpande administrativt stöd till förvaltningens tre sektorer. Vårt mål är att varje dag tillsätta alla vikariebeställningar, därför är din rekryteringskompetens viktig. Vi är en arbetsplats som kontinuerligt arbetar med förändringsarbete där allas delaktighet är nödvändig. Vi är en sammansvetsad arbetsgrupp där du förväntas att lära nytt och att ta eget ansvar.
Kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har som lägst gymnasial utbildning, vi ser det som meriterande om du har eftergymnasialutbildning med inriktning mot administration, personal, offentlig förvaltning, ekonomi eller annat som kan bedömas likvärdigt för uppdraget. Du har mycket goda datorkunskaper och du har lätt för att lära dig nya IT-system. Det är ett krav att du har erfarenhet av personaladministration, så som schemaläggning, resursbehov och vikarietillsättning.
Vem är du?
Vi ser att du har en fallenhet för att skriva och uttrycka dig väl i tal och skrift samt att du har kunskap och intresse för att använda modern teknik i det dagliga arbetet. För dig är det viktigt att ha ordning och reda och du trivs i en administrativ roll där du får ta ansvar för din uppgift samt själv strukturera, prioritera och driva dina processer vidare. Du som söker ska ha erfarenhet av administrativt och/eller serviceinriktat arbete och ser det som meriterande om du har arbetat i en politiskt styrd organisation.


 Lön                                                          Individuell lönesättning, ange löneanspråk
Kontakt                                                  Frida Larsson, Administrativ chef 0530–18079 Visa mindre