Lediga jobb som Löneadministratör i Mellerud

Se lediga jobb som Löneadministratör i Mellerud. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Mellerud som finns hos arbetsgivaren.

Administratör till Örs Cementgjuteri

Om företaget Örs Cementgjuteri grundades 1927 och produktionen bestod inledningsvis av betongtakpannor och cementsten. Under 1950-talet inleddes produktion av betongrör då jordbrukets behov var stort. På senare år har utvecklingen gått mot en ökad tillverkning av prefabricerade byggelement som i dagsläget utgör större delen av produktionen. Örs Cementgjuteri ägs sedan 2020 av Ulricehamns Betong AB (UBAB) och drivs som ett separat dotterbolag. I koncernen i... Visa mer
Om företaget
Örs Cementgjuteri grundades 1927 och produktionen bestod inledningsvis av betongtakpannor och cementsten. Under 1950-talet inleddes produktion av betongrör då jordbrukets behov var stort. På senare år har utvecklingen gått mot en ökad tillverkning av prefabricerade byggelement som i dagsläget utgör större delen av produktionen. Örs Cementgjuteri ägs sedan 2020 av Ulricehamns Betong AB (UBAB) och drivs som ett separat dotterbolag. I koncernen ingår även dotterbolaget Dala Cement. Företaget är beläget i Melleruds kommun. I vår fabrik tillverkas bland annat väggelement, balkongplattor, loftgångar, sockelelement och stödmurselement. Vi eftersträvar att vara flexibla och erbjuder såväl standardprodukter som speciallösningar

Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör hos Örs cementgjuteri kommer du få ett utvecklande och spännande jobb med stor variation av arbetsuppgifter i din vardag. Du ansvarar för att den dagliga administration löper på smidigt och du tillhör en grupp om sex kollegor som ansvarar för olika delar inom företaget.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter är bland annat löneadministration, hantering av tidsregistrering för de anställda samt registrering av personal och verksamhetsuppgifter i olika program/dokument. Du kommer att få en framträdande roll när det gäller kundmottagandet/besökande på företaget och ansvara över receptionen. Du kommer även att hantera inkommande telefonsamtal till företaget och se till så att detta fungerar på ett bra sätt. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma är kontakt med olika myndigheter, beställning av arbetskläder och kontorsmaterial mm.


Din profil
Vi ser gärna att du som person är positiv, driven samt har god karaktär. Du kan arbeta självständigt, är flexibel och noggrann samt strukturerad i ditt arbetssätt och kan lätt ställa om när arbetet kräver det. Du tar egna initiativ samt planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare ser vi att din samarbetsförmåga är god då arbetet innefattar många olika kontakter.

Krav
• Avslutad gymnasieutbildning
• Du har god datorvana och kunskaper i Excel
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Körkort och tillgång till bil

Meriterande
• Relevant högskoleutbildning.
• Tidigare arbetslivserfarenhet av löneadministration
• Erfarenhet av tidsregistrering, Crona lön och Pyramid
• Tidigare erfarenhet eller utbildning inom företagsekonomi

Anställningsform 6 månader provanställning som senare övergår i tillsvidareanställning kommer att tillämpas.

Låter det intressant?

Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringskonsult Jonas Hagman tel. 0722 40 99 57. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 2022-11-09. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Välkommen med din ansökan!

Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 6 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt. Visa mindre

Lönehandläggare

Ansök    Okt 24    Melleruds kommun    Löneadministratör
Vad kul att du är intresserad av oss! Melleruds kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats genom att värna om en god arbetsmiljö med hög delaktighet. Vår organisation bygger på öppenhet, ärlighet och integritet. För oss är trygg välfärd för alla generationer och omtanke för varandra två viktiga grundpelare. Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna, våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare ve... Visa mer
Vad kul att du är intresserad av oss!

Melleruds kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats genom att värna om en god arbetsmiljö med hög delaktighet. Vår organisation bygger på öppenhet, ärlighet och integritet. För oss är trygg välfärd för alla generationer och omtanke för varandra två viktiga grundpelare.


Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna, våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare verkligen kan göra skillnad med ditt engagemang.


Om verksamheten

Personalenhetens löneavdelning ansvarar för löneadministration för kommunens samtliga anställda och uppdragstagare. Som medarbetare hos oss på personalenheten blir du en i gänget av totalt 7 personer som arbetar med Lön och HR. Sedan år 2010 samarbetar Dals-Ed, Färgelanda, Mellerud och Åmåls kommuner i ett gemensamt löne- och personalsystem.


Arbetsuppgifter

Ett av löneavdelningens mål är att se till att rätt lön går ut vid rätt tid. Som en del i detta uppdrag arbetar du med löne- och pensionsadministration. Du stöttar chefer och administratörer som arbetar med lönefrågor och kommer även ha kontakt med medarbetare via telefon och mail gällande bl. a avtals- och lönefrågor. Vi stödjer våra verksamheter med råd gällande lagar och avtal som berör löner, pensioner och försäkringar.


I ditt uppdrag som lönehandläggare hos oss kommer du att arbeta operativt med löneadministration och rutiner inom området riktat mot delar av organisationen. I uppdraget förväntas du kontinuerlig utveckla processer och rutiner i nära samverkan med enhetens andra lönehandläggare. 


Vi är idag inne i ett stort förändringsarbete i och med byte av personalsystem vilket innebär att du utifrån din kompetens och erfarenhet kommer få vara med att bidra.


Kvalifikationer

Vi söker dig med en avslutad gymnasieutbildning, gärna en YH-utbildning inom löneadministration eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren ser är relevant för tjänsten. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med löneadministration samt har goda kunskaper inom arbetsrättsliga frågor och kollektivavtal kopplat till löneområdet, gärna inom offentlig verksamhet. Du ska ha god datavana och förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket.


Arbetet som lönehandläggare innebär tydliga deadlines och periodvis ett högt arbetstempo. Därför ser vi att det är viktigt att du har en god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Hos oss arbetar vi i team vilket innebär att du ska kunna samarbeta med många olika personer vilket förutsätter att du kan bygga goda relationer - samtidigt som du kommer att arbeta självständigt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet såsom diplomatisk förmåga, lyhördhet, har ett trevligt bemötande och är ansvarstagande. För dig är det viktigt att leverera en god service med hög kvalité till chefer, administratörer och medarbetare i organisationen.


Din inställning till omvärlden är positiv och du drivs av utveckling och kollegialt lärande.


Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Melleruds kommun tillämpar tobaksfri arbetstid. Urval och intervjuarbete kan komma att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. Vid behov kan provanställning komma att tillämpas. I Melleruds kommun tillämpas individuell lönesättning, ange därav löneanspråk i din ansökan.




För oss är det viktigt att ta vara på mångfalden och bemöta människor med respekt oavsett ålder, kön, religion eller etnisk bakgrund. Som arbetsgivare är vi alltid öppna för att tillvarata nya kompetenser.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre